ÕPPETÖÖ

2024/2025 ÕPPEAASTA TEEMA

KÕIK ÕNNELIKULT ÕUE – PÕNEVAT AVASTAMIST JA MÄNGURÕÕMU PÕUE!

ÕPPEAASTA EESMÄRK

Õueala ja lasteaeda ümbritseva looduse aktiivne ning teadlik kasutamine õpikeskkonnana.

Õppe- ja kasvatustegevuse üldeesmärk: Laps saab läbi mitmekülgse õppe- ja kasvatustöö uusi teadmisi ja oskusi, omandab üldtunnustatud käitumise head tavad ning õpib tegema koostööd.

LASTEAIA ÕPPE-JA KASVATUSTÖÖ PÕHIMÕTTED

  • Sutlema-Aespa Lasteaia õppekava toetub Eesti eelkoolipedagoogika traditsioonidele ja üldõpetuslikule tööviisile. Peame oluliseks ainevaldkondade lõimumist. Lõimumine võimaldab õppida nii toas kui õues ning läbi erinevate tegevuste: mängimine, ehitamine, näitlemine, jutustamine, lugemine, kirjutamine, laulmine, muusika kuulamine, tantsimine, kleepimine, voolimine, maalimine, meisterdamine, õppekäigud, matkamine, vaatlemine, uurimine,  arvutamine, õppemängud, mängupeod ja palju muid tegevusi ning üritusi.
  • Tööviiside ja meetodite valikul arvestatakse lastepärasust, elulähedust, iseseisvust, aktiivsust ja individuaalsust.
  • Õppetegevuses kasutame põhimõtet „kergemalt raskemale, lihtsamalt keerulisemale, lähemalt kaugemale.”
  • Õppimine on protsess, mille tulemusel laps õpib matkimise, vaatlemise, uurimise, katsetamise, suhtlemise, mängu, harjutamise jms kaudu.
  • Õppe- ja kasvatustegevuse kavandamisel ja läbiviimisel arvestatakse laste eripära: võimeid, keelelist ja kultuurilist tausta, vanust, sugu, terviseseisundit jms. Pedagoogid on laste arengu suunajad ning arengut toetava keskkonna loojad.
  • Laps on õppe- ja kasvatustegevuses aktiivne osaleja ning tunneb rõõmu tegutsemisest. Last kaasatakse tegevuste kavandamisse, suunatakse tegema valikuid ning tehtut analüüsima.
  • Mängu kaudu õppimist soodustavad erinevad mängu- ja õppevahendid. Laps tegutseb ja õpib omas rütmis.
  • Pedagoogid motiveerivad lapsi ja annavad positiivset tagasisidet sooritatud tegevustele.
  • Lasteaia õppekava ja rühmade plaanid ning projektid on paindlikud st õpetajad võivad muuta planeeritud teemasid, tegevusi, üritusi jne vastavalt vajadusele.
  • Lasteaia igapäevategevused on üles ehitatud nii, et laps saab ise võimalikult palju teha (laua katmine, toidu serveerimine, koristamine, voodipesu vahetamine jms eakohased tegevused), nii omandavad lapsed eluks vajalikke oskusi, on iseseisvamad, kasvab vastutus- ja kohusetunne. 
  • Lapsevanemad ja lasteaia personal teevad koostööd ja neil on ühine vastutus lapsele soodsa arengukeskkonna loomisel, tema arengu ja õppimise toetamisel.

ROHELINE KOOL

Rohlise kooli teemad

1. ÕUEALA

2. ENERGIA

3. JÄÄTMED

Rohelise Kooli keskkonnapõhimõtted

  • Tekitame huvi ja õpetame väärtustama ümbritsevat keskkonda läbi vahetu kogemise;
  • Rakendame õuesõppe võimalusi;
  • Laiendame lasteaia õueala liigirikkust; 
  • Lähtume oma tegemistes tervislikest eluviisidest;
  • Vähendame lasteaia ökoloogilist jalajälge (kasutame loodussõbralikke tooteid, sorteerime prügi, tarbime nutikalt, säästame ja taaskasutame);
  • Analüüsime, hindame ja vajadusel parendame tegevusi;
  • Tutvustame lasteaia Rohelise kooli tegemisi lastevanematele ja avalikkusele.